50-jarig jubileumfeest en gouden jubilaris Jac Thissen

Vrijdag, 26 juni 2015

Op zaterdag 6 juni 2015 vierde HSV Gemeente Venlo haar 50-jarig jubileumfeest.

De hengelsportvereniging werd op 11-02-1965 opgericht onder de naam H.S.V. Gemeente Venlo.

In 1966 vond de officiële opening plaats van haar viswater "De Tangkoelen" door toenmalig Wethouder Lommen en Gemeente Secretaris van Louvezijn.
Ruim 80 ambtenaren hadden zich in 1965 als lid aangemeld. Het lidmaatschap kostte per jaar fl. 2.50.
Het vissen was enkel toegestaan voor leden van de gezamenlijke Personeelsvereniging van de gemeente Venlo- Politie-Brandweer en het Slachthuis.
In 1966 werd met medewerking van Mevr. v. Soest-Jansbeken Wethouder van sport in Venlo de vereniging losgekoppeld van de gezamenlijke personeelsvereniging.
Vanaf dat moment kon iedereen lid worden van de HSV. De naam van het viswater werd gewijzigd in "De Tangkoel".

HSV Gemeente Venlo bestaat uit leden en eventuele partners, jeugdleden en vijververgunninghouders.
Regelmatig worden er viswedstrijden georganiseerd voor niet alleen de leden ende jeugdleden, maar ook voor de partners van de leden.

De jubileumviering begon (uiteraard) met een jubileumviswedstrijd voor de leden, op het viswater “de Tangkoel”.

Overtuigend winnaar van de westrijd was Michel Stienen.
Hij mocht tijdens de feestavond zijn prijs in ontvangst nemen.

Klik hier voor meer foto´s van de wedstrijd.

In de namiddag werd het jubileumfeest voortgezet in feestzaal “de Waeg”, het clublokaal van de vereniging. Na een welkomstwoord van de voorzitter van de vereniging en van de voorzitter van het feestcomité werd er een toast uitgebracht op het 50-jarig bestaan van de vereniging.
Onder het genot van een drankje en een uitgebreide barbecue werden er vele verhalen en anekdotes uitgewisseld. Aan de hand van een diavoorstelling op een groot scherm werden de verenigingsactiviteiten van de afgelopen jaren getoond.

Rond 20.00 uur volgde er een verrassing voor de heer Jac Thissen. De heer Thissen viert dit jaar zijn 50-jarig lidmaatschap van de vereniging.
Uit handen van de voorzitter ontving de heer Thissen een prachtig schilderij van de Tangkoel dat gemaakt is door de heer Sef Canjels.

Ook Sportvisserij Limburg wilde van de gelegenheid gebruik maken de heer Thissen te bedanken voor zijn verdiensten voor de hengelsport.
Uit handen van de heer Thijs Killaars ontving hij de zilveren ere-speld van Sportvisserij Limburg met een bijbehorende oorkonde.

De avond werd voortgezet met een kolderieke buutte over Ciske de Visser.

De sfeer zat er goed in en er werd nog gezellig wat nagekletst en herinneringen opgehaald.

Rond 23.00 uur werd de avond afgesloten en ontving iedereen een presentje van de vereniging.
Zodra alle gemaakte foto’s van het jubileumfeest zijn verwerkt, zullen alle leden een DVD krijgen aangeboden.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd jubileumfeest.

Voor alle foto´s klik hier.

Artikel in Trompetter van 24 juni 2015.