Kroos op visvijver

Woensdag, 17 juni 2020

Wie het nog niet gezien had: het kroos op onze visvijver is beperkt tot een klein gedeelte c.q. verwijderd.

Afgelopen dagen heeft de 'onderhouds-ploeg', waarvoor dank, veel werk verricht om het kroos op onze vijver te 'beperken' tot een (heel) klein gedeelte.
Onder de brug zijn maatregelen genomen zodat vanuit het 'moeras' geen kroos meer kan drijven naar de rest van de vijver.
Hetzelfde is gebeurd  bij de 'paaiplaats', het gedeelte achterin de vijver waar niet gevist kan worden.
Ook is er een oplossing bedacht om het kroos op een 'eenvoudige' manier te verzamelen d.m.v. een soort vangnet achter de boot. Hiermee wordt de kroos naar een verzamelpunt geduwd waar iemand klaar staat om het uit het water te scheppen.
Dit is een heel inventieve oplossing.
Kroos helemaal uit de vijver verwijderen is onbegonnen werk, maar met de inzet van vrijwilligers is het wel beheersbaar te houden en kan er toch gevist worden.

HEEFT U TIJD EN GELEGENHEID OM AF EN TOE TE HELPEN - NEEM TELEFONISCH CONTACT OP MET ARNO - 06-25176970 OF HANS - 06-22120181 OF MELDT U AAN VIA HET CONTACTFORMULIER.    ALVAST BEDANKT.

Als u in de buurt bent: neem zelf eens een kijkje of ga eens vissen!!!

Let wel: op de maandagavonden zijn er de onderlinge wedstrijden en kan er dus niet door anderen gevist worden.

Onderstaand een weergave van de afgelopen dagen:

En zo ligt de vijver er vanmiddag weer bij.