2010 jeugd wedstrijd

Zondag, 11 juli 2010

Verslag jeugdvissen 2010

Dat zondag 11 juli voor miljoenen Nederlanders een bijzondere dag was, nl de finalewedstrijd van het WK voetbal, was ook duidelijk zichtbaar bij onze jaarlijks terugkerende viswedstrijd voor de jeugd tussen de zes en de dertien jaar. De jongeren, 9 in totaal, de meesten in oranje outfit en zelfs een enkele met een VVV-petje, waren er met hun begeleiders helemaal klaar voor.
Om 13.15 uur was iedereen aanwezig, toen al bezweet van het o zo warme weer. Toch hadden ze er zin in, dat was aan hun gezichten wel te merken.
Nadat er betaald was en ieder zijn zakje met voer in ontvangst had genomen, werd er door middel van de welbekende balletjes de plaats bepaald. Rekening houdend met de zon, had toch iedereen een beschut plaatsje bemachtigd.
De aanvang van de wedstrijd werd helemaal in de sfeer van die dag met een vuvuzela aangekondigd. Dit geluid werd ook gebruikt bij begin en einde van de pauze en aan het slot van de wedstrijd.
Gedurende de wedstrijd werden de jeugdige vissers met hun coaches op tijd verwend met frisdrank, om zodoende de warmte enigszins dragelijker te maken en de dorst tegen te gaan.
Tijdens de pauze werd er veel gekletst bij frisdrank, snoep en chips. Het laatste vuvuzelageluid gaf het einde van de wedstrijd aan en de spanning was voelbaar. Wie had de meeste vissen gevangen?
De voorzitter sprak de jeugd en hun coaches toe. Hij kondigde het hoogtepunt aan: de prijsuitreiking!
Nummer 1 was Wesley Repping, nummer 2 Renso Huys en nummer 3 was Timo Jacobs.
De winnaars kregen alle drie een prachtbeker en, net als alle deelnemers mochten ze nog een medaille met, hoe kan het anders, een oranje lint, een puntzak snoep en …… een waterpistool mee naar huis nemen. Vooral de reactie op dit laatste cadeautje was indrukwekkend. Een van de gelukkigen gaf al aan: “die van mij was thuis stuk!”
Iedereen was uiterst tevreden met deze middag, alhoewel de wedstrijd iets vroeger beëindigd was in verband met de warmte en de vangst een beetje tegenviel.
De dag was zeer geslaagd!